There are no items in your cart
Add More
Add More
Item Details | Price |
---|
Prepare for T-TET 2 Arts exam with live online classes in Bengali/English on Vumika 1.0 platform!
Instructor: EDITOR
Language: ENGLISH, BENGALI
Enrolled Learners: 6
Validity Period: Lifetime
Description:
Join our T-TET 2 Arts course which provides comprehensive preparation for the Teacher Eligibility Test in Arts subjects. This course is conducted in both Bengali and English languages through live online classes on our Vumika 1.0 platform. Prepare effectively and confidently with our expert instructors to ace the T-TET 2 Arts exam.
Key Highlights:
What you will learn:
ENGLISH | |||
LANGUAGE COMPREHENSION: | Preview | ||
CONCORD | |||
QUESTION TAGS | |||
TENSE AND TIMES | |||
TENSE PART 1 19:00 | |||
TENSE PART 2 18:00 | |||
TENSE PART 3 22:00 | Preview | ||
DETERMINERS | |||
PHRASAL VERBS | |||
GERUNDS | |||
ERROR IDENTIFICATION | |||
MODALS | |||
DEGREES OF COMPARISON | |||
TRANSFORMATION OF SENTENCES | |||
ENGLISH PEDAGOGY | |||
LEARNING AND ACQUISITION | |||
PRINCIPLES OF LANGUAGE TEACHING | |||
LANGUAGE SKILLS | |||
CRITICAL PERSPECTIVE ON THE ROLE OF GRAMMAR IN LEARNING A LANGUAGE FOR COMMUNICATING IDEAS IN ORAL AND WRITTEN FORM | |||
CHALLENGES OF TEACHING LANGUAGE IN A DIVERSE CLASSROOM | |||
INTRODUCTION TO ENGLISH PHONOLOGY-VOWELS AND CONSONANT CLASSIFICATION AS IPA, SYALLABLE DIVISION | |||
TEACHING LEARNING MATERIALS | |||
EVALUATING LANGUAGE COMPREHENSION AND PROFICIENCY IN LSRW | |||
STRATEGIES FOR TEACHING CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS (CWSN) | |||
REMEDIAL TEACHING | |||
List of Phonetic Symbols | |||
Pedagogy Q&A | |||
LIVE SESSION 1 | |||
বাংলা | |||
অপঠিত গদ্যাংশ ও পদ্যাংশ থেকে অববোধমুলক (Comprehension) প্রশ্ন | |||
ব্যাকরণ ও ভাষামূলক দক্ষতা যাচাই করুণ ব্যাকরণ | |||
ভাষা ও উপভাষার সম্পর্ক | |||
বাংলা ভাষা উদ্ভবের সাধারণ ধারণা | |||
বাংলা ভাষা উদ্ভব 20:00 | |||
ধ্বনি পরিবর্তনের কারণ ও বিভিন্ন ধারা | Preview | ||
ধ্বনি পরিবর্তনের কারণ 24:00 | |||
শব্দার্থ তত্ত্ব ও পরিবর্তনের বিভিন্ন ধারা | |||
বাংলা সাহিত্যের প্রথিতযশা সাহিত্যিকদের সাহিত্যকৃতি সম্বন্ধে সাধারণ | |||
বিদ্যাপতি | |||
কৃত্তিবাস ওঝা | |||
বৃন্দাবন দাস | |||
মুকুন্দরাম চক্রবর্তী | |||
কাশীরাম দাস | |||
রামপ্রসাদ সেন | |||
ঈশ্বরচন্দ্র বিদ্যাসাগর | |||
মাইকেল মধদূদন দত্ত | |||
বঙ্কিমচন্দ্র চট্টোপাধ্যায় | |||
দীনবন্ধু মিত্র | |||
রবীন্দ্রনাথ ঠাকুর | |||
শরৎচন্দ্র চট্টোপাধ্যায় | |||
সুকুমার রায় | |||
সুনীর্মল বসু | |||
কাজী নজরুল ইসলাম | |||
জীবনানন্দ দাশ | |||
বলাইচাঁদ মুখোপাধ্যায় | |||
তারাশঙ্কর বন্দ্যোপাধ্যায় | |||
বিভূতিভূষণ বন্দ্যোপাধ্যায় | |||
মানিক বন্দ্যোপাধ্যায় | |||
আশাপূর্ণা দেবী | |||
সুকান্ত ভট্টাচার্য | |||
বর্ণ | |||
অক্ষর | |||
শব্দ | |||
পদ | |||
পদ 25:00 | |||
বাক্য | |||
বাক্য 30:00 | |||
বিভক্তি | |||
বিভক্তি 20:00 | |||
উপসর্গ ও অনুসর্গ | |||
উপসর্গ Part 1 41:00 | Preview | ||
বাংলা শব্দভাণ্ডার | |||
বাংলা শব্দ ভান্ডার 24:00 | |||
বচন | |||
বচন (Part 1) 8:00 | Preview | ||
বচন (Part 2) 17:00 | |||
বচন শ্রেণী বিভাগ 8:00 | |||
লিঙ্গ | |||
সন্ধি | |||
সন্ধি (PART 1) 17:00 | |||
সন্ধি (PART 2) 31:00 | |||
সমাস | |||
সমাস PART 1 16:00 | |||
সমাস PART 2 28:00 | |||
সমাস PART 3 46:00 | |||
পদ পরিবর্তন | |||
কারক - বিভক্তি | |||
কারক (Part 1) 11:00 | |||
কারক (Part 2) 8:00 | Preview | ||
বাগধারা ও প্রবাদ প্রবচন | Preview | ||
বাচ্য ও বাচ্য পরিবর্তন | |||
সমার্থক শব্দ | |||
বিপরীতার্থক শব্দ | |||
অশুদ্ধি সংশোধন | |||
অশুদ্ধি সংশোধন 18:00 | |||
ভাষা শিখন ও শিক্ষণের প্রণালী | |||
শ্রবণ, কথন, পঠন ও লিখন এই চারটি ভাষা-কৌশলের ধারণা | |||
উত্তম শিক্ষক ও উত্তম শিক্ষণের বৈশিষ্ট্য | |||
পাঠ্যক্রম ও সহগামী প্রক্রিয়া (ভাষা শিখন ও শিক্ষণের নিরিখে) | |||
মূল্যায়নের ধারণা: নিরবচ্ছিন্ন ও সামগ্রিক মূল্যায়ন। | |||
আদর্শ প্রশ্নপত্রের নির্মাণ কৌশল | |||
Pedagogy Q&A Bengali | |||
CHILD DEVELOPMENT AND PEDAGOGY (English Medium) | |||
Concept of development and its relation with learning | |||
Concept of Individual Difference 22:00 | Preview | ||
Growth and Development, Stages of development, infancy, childhood and adolescence | |||
GROWTH & DEVELOPMENT 27:00 | |||
Principles of development of childhood | |||
Influence of heredity and environment on the development of child, role of teacher. | |||
Influence of Heredity 21:00 | |||
Socialiazation Process, social world and children, role of parents,peers and teachers in the process of socialization | |||
Piaget, Kohlberg and Vygotsky: Constructs and Critical Perspectives | |||
Concept of Child-centred and progressive education, methods of teaching and learning, concept of progressive education, role of teachers | |||
Critical perspective of the construct of intelligence, mulitidimensional intelligence, Sternberg’s information processing theory, intelligence tests, concept of IQ | |||
Language and thought, different stages of language development, role of teacher in the process of language development | |||
LANGUAGE & THOUGHT 26:00 | |||
Gender as a social construct, gender roles, gender-bias and educational practices, gender equality, teacher’s role | |||
GENDER AS SOCIAL CONSTRUCT 23:00 | |||
Individual differences among learners, understanding differences based on diversity of language, caste, gender, community and religion etc. | |||
Distinction between assessment for learning and assessment of learning, school based assessment, continuous and comprehensive evaluation, perspectives and procedures | |||
Formulating appropriate questions for assessing readiness levels of learners for enhancing learning and critical thinking in the classroom and for assessing learners’ achivevement | |||
Formulating Appropriate Question 16:00 | |||
Addressing learners from diverse back grounds, including disadvantaged and deprived, educational implications. | |||
Addressing the needs of children with learning difficulties, impairment etc., mentally retarded, physically challenged socially and culturally deprived, identification and remedial measures. | |||
Addressing the needs of exceptional children, talented, creative, specially abled learners. | |||
CDP Pedagogy (English Medium) | |||
Basic process of teaching and learning, children’s strategies of learning, learning as a social activity, social context of learning | |||
Creative learning situations, criteria of learning experiences, different modes of learning, social learning, co-operative and collaborative learning, group discussion, role of teachers. | |||
Child as a problem solver and a scientific investigator | |||
Alternative conceptions of learning in children, understanding children’s errors as significant steps in the learning process | |||
Cognition: its process, perception, concept formation, thinking, imagination, reasoning-inductive and deductive, problem solving, memory. | |||
Emotion: characteristics, emotional maturity, emotional intelligence, emotional quotient (EQ). | |||
Motivation: concept, types and importance, theories of motivation | |||
Motivation and learning: factors effecting learning, theories of learning-Pavlov, Thorndike, Skinner, Piaget and Vygotsky | |||
Factors contributing to learning: personal and environmental (English Medium) | |||
CHILD DEVELOPMENT AND PEDAGOGY (Bengali Medium) | |||
উন্নয়নের ধারণা এবং এর সাথে শিক্ষার সম্পর্ক | |||
Concept of Individual Difference 22:00 | |||
বিকাশ, শৈশব, শৈশব এবং কৈশর বৃদ্ধির এবং বিকাশের পর্যায় | |||
GROWTH & DEVELOPMENT 27:00 | Preview | ||
শৈশব বিকাশের মূলনীতি | |||
সন্তানের বিকাশে বংশবৃদ্ধি এবং পরিবেশের প্রভাব, শিক্ষকদের ভূমিকা | |||
Influence of Heredity 21:00 | |||
শিশুর সমাজীকরণের প্রক্রিয়া: শিক্ষক, অভিভাবক এবং সহপাঠীদের বিশেষ উল্লেখ | |||
পিয়াজে, কোহলবার্গ, ভিগোৎস্কি : সংজ্ঞা এবং সমালোচনামূলক দৃষ্টিভঙ্গি | |||
শিশু কেন্দ্রিক এবং প্রগতিশীল শিক্ষার ধারণা, শিক্ষা ও শিক্ষার পদ্ধতি, প্রগতিশীল শিক্ষার ধারণা, শিক্ষকদের ভূমিকা | |||
বুদ্ধি, বহুজাতিক গোয়েন্দা, স্টারনবার্গের তথ্য প্রক্রিয়াকরণ তত্ত্ব, গোয়েন্দা পরীক্ষা, আইকিউ এর ধারণাগুলির সমালোচনামূলক দৃষ্টিভঙ্গি | |||
শিশু কেন্দ্রিক এবং প্রগতিশীল শিক্ষার ধারণা, শিক্ষা ও শিক্ষার পদ্ধতি, প্রগতিশীল শিক্ষার ধারণা, শিক্ষকদের ভূমিকা | |||
বুদ্ধি, বহুজাতিক গোয়েন্দা, স্টারনবার্গের তথ্য প্রক্রিয়াকরণ তত্ত্ব, গোয়েন্দা পরীক্ষা, আইকিউ এর ধারণাগুলির সমালোচনামূলক দৃষ্টিভঙ্গি | |||
ভাষা এবং চিন্তাভাবনা, ভাষা বিকাশের বিভিন্ন ধাপ, ভাষা বিকাশের প্রক্রিয়াতে শিক্ষকের ভূমিকা | |||
LANGUAGE & THOUGHT 26:00 | |||
লিঙ্গ হিসাবে একটি সামাজিক কাঠামো, লিঙ্গ ভূমিকা, লিঙ্গ-পক্ষ এবং শিক্ষামূলক অনুশীলন, লিঙ্গ সমতা, শিক্ষক ভূমিকা | |||
GENDER AS SOCIAL CONSTRUCT 23:00 | |||
শিক্ষার মধ্যে স্বতন্ত্র পার্থক্য, ভাষা, বর্ণ, লিঙ্গ, সম্প্রদায় এবং ধর্ম এটকের বৈচিত্র্যের উপর ভিত্তি করে পার্থক্য বোঝা. | |||
শেখার, স্কুল ভিত্তিক মূল্যায়ন, অবিচ্ছিন্ন এবং ব্যাপক মূল্যায়ন, দৃষ্টিভঙ্গি এবং পদ্ধতিগুলির শেখার জন্য মূল্যায়ন এবং মূল্যায়নের মধ্যে পার্থক্য | |||
শ্রেণীকক্ষে শিখন এবং সমালোচনামূলক চিন্তাভাবনা বাড়ানোর জন্য এবং শিক্ষার্থীদের কৃতিত্বের মূল্যায়নের জন্য শিক্ষার প্রস্তুতির স্তরের মূল্যায়নের জন্য উপযুক্ত প্রশ্ন তৈরি করা | |||
Formulating Appropriate Question 16:00 | |||
সুবিধাবঞ্চিত ও বঞ্চিত, শিক্ষাগত প্রভাব সহ বিভিন্ন ব্যাক গ্রাউন্ড থেকে শিক্ষার্থীদের সম্বোধন করা | |||
শিশুদের শিক্ষাগত অসুবিধা ও বিশেষ চাহিদা: মানসিক প্রতিবন্ধকতা, শারীরিক অক্ষমতা, সামাজিক ও সাংস্কৃতিক বঞ্চনা, শনাক্তকরণ এবং পুনর্বাসন ব্যবস্থা | |||
ব্যতিক্রমী শিশু, প্রতিভাবান, সৃজনশীল, বিশেষভাবে আবদ্ধ শিক্ষার্থীদের প্রয়োজনগুলি সম্বোধন করা. | |||
PEDAGOGY CDP (Bengali Medium) | |||
CHILD DEVELOPMENT AND PEDAGOGY PART 1 19:00 | |||
CHILD DEVELOPMENT AND PEDAGOGY PART 2 18:00 | |||
শিক্ষাদান ও শেখার মৌলিক প্রক্রিয়া, শিশুদের শিক্ষাগ্রহণের কৌশল, সামাজিক কার্যক্রম হিসেবে শিক্ষাগ্রহণ, শিক্ষার সামাজিক প্রেক্ষাপট | |||
সৃজনশীল শিক্ষার পরিস্থিতি, শিক্ষার অভিজ্ঞতার মানদণ্ড, শিক্ষার বিভিন্ন পদ্ধতি, সামাজিক শিক্ষা, সহ-অপারেটিভ এবং সহযোগী শিক্ষা, গ্রুপ আলোচনা, শিক্ষকদের ভূমিকা | |||
একটি সমস্যা সমাধানকারী এবং একটি বৈজ্ঞানিক তদন্তকারী হিসাবে শিশু. | |||
শিশুদের শেখার বিকল্প ধারণা, শিশুদের ত্রুটিগুলি শেখার প্রক্রিয়াতে উল্লেখযোগ্য পদক্ষেপ হিসাবে বোঝা | |||
স্বীকৃতি: এর প্রক্রিয়া, উপলব্ধি, ধারণা গঠন, চিন্তাভাবনা, কল্পনা, যুক্তি-নির্দেশমূলক এবং ছাড়, সমস্যা সমাধান স্মৃতি | |||
আবেগ: বৈশিষ্ট্য, মানসিক পরিপক্কতা, সংবেদনশীল বুদ্ধি, সংবেদনশীল ভাগ | |||
প্রেরণা: ধারণা, প্রকার এবং গুরুত্ব, প্রেরণার তত্ত্ব | |||
অধ্যবসায় এবং সমন্বয়: ধারণা, পদ্ধতির, প্রকার এবং বৈশিষ্ট্য, ব্যক্তিত্বের পরিমাপ, প্রকল্পগত এবং অ প্রকল্পগত কৌশল এবং সমন্বয় প্রক্রিয়া | |||
Pedagogy Q&A CDP (Bengali Medium) | |||
GEOGRAPHY (English Medium) | |||
Geography as social study and as science | |||
The Solar System | |||
Globe, Latitudes and Longitudes | |||
Interior of the Earth | |||
Rocks: types and characteristics | |||
Our changing earth: weathering and erosion | |||
Geomorphic process: endogenous process and landforms, folding, faulting, earth-quake and volcanic activities, exogenous process and resultant landforms-works of river, glacier, winds and waves | |||
Atmosphere: composition, structure, temperature, pressure, wind system and precipitation | |||
Industry: classification, locational factors of industries: iron and steel industry, cotton textile industry, automobile industry, information technology (IT) industry | |||
Human Environment: settlement, transport and communication. | |||
Physical Environment: concept and nature | |||
Pollution of air and water, deforestation and its impact, ozone depletion and green-house effect | |||
Concept of hazard and disaster, industrial hazard, biological hazard, wild fire hazard, landslides. | |||
India as a physical unit (relief drainage) | |||
Forest, mineral and power resources of Tripura | |||
GEOGRAPHY (Bengali Medium) | |||
সামাজিক অধ্যয়ন এবং বিজ্ঞান হিসাবে ভূগোল | |||
সৌরজগৎ | |||
গ্লোব, অক্ষাংশ এবং দ্রাঘিমাংশ | |||
পৃথিবীর অভ্যন্তর | |||
শিলা: প্রকার এবং বৈশিষ্ট্য | Preview | ||
আমাদের পরিবর্তনশীল পৃথিবী: আবহাওয়া এবং ক্ষয় | |||
ভৌম প্রক্রিয়া: অন্তর্নিহিত প্রক্রিয়া এবং ভূমিরূপ, ভাঁজ, ত্রুটি, ভূমিকম্প এবং আগ্নেয়গিরির ক্রিয়াকলাপ, বহির্গত প্রক্রিয়া এবং ফলস্বরূপ ভূমিরূপ - নদী, হিমবাহ, বায়ু এবং তরঙ্গের কাজ। | |||
বায়ুমণ্ডল: রচনা, কাঠামো, তাপমাত্রা, চাপ, বায়ু ব্যবস্থা এবং বৃষ্টিপাত | Preview | ||
হাইড্রোস্ফিয়ার: সমুদ্রের স্রোত (ভারতীয়, প্রশান্ত মহাসাগর, আটলান্টিক) এবং জোয়ার | |||
অর্থনৈতিক ভূগোল: সম্পদের প্রকারভেদ - প্রাকৃতিক এবং মানব সম্পদ। | |||
কৃষি – চাষের ধরন | |||
শিল্প: শ্রেণিবিন্যাস, শিল্পের স্থানীয় কারণগুলি: লোহা এবং ইস্পাত শিল্প: লোহা এবং ইস্পাত শিল্প, তুলো টেক্সটাইল শিল্প, অটোমোবাইল শিল্প, তথ্য প্রযুক্তি শিল্প | |||
মানব পরিবেশ: বন্দোবস্ত পরিবহন এবং যোগাযোগ | |||
শারীরিক পরিবেশ: ধারণা এবং প্রকৃতি | |||
বায়ু এবং জল দূষণ, বন উজাড় এবং এর প্রভাব, ওজোন হ্রাস এবং গ্রিনহাউস প্রভাব | |||
বিপদ ও দুর্যোগের ধারণা | |||
ভারত একটি ভৌত একক হিসেবে | |||
ত্রিপুরার প্রাকৃতিক সম্পদ: বন, খনিজ ও শক্তি | |||
HISTORY (English Medium) | |||
Civilization: Egypt, Mesopotamia, Harappa and Aryan Civilization, Buddhism and Jainism, First Cities, Early Societies, First Farmers and Herders | |||
Sixteen Mahajanapada and the First Empire: Asoka the Great, Cantact with Distant Lands, Political Developments, Science and Literature in Gupta Age, Art and Architecture of Pallavas | |||
Sultans of Delhi - 1st and 2nd Battle of Tarain, Foudation and Consolidation of Delhi Sultaniate, The Slave Dynasty – Iltutmish, Khalji Dynasty – Allauddin. Taimur’s Invasion Archtecture, The Bhakti and Sufi Movements | |||
Beginning of the Mughal Rule – Babar, 1st and 2nd Battle of Panipath, Battle of Khanuar, Battle of Chousa, Akbar the Great, Mughal Art and Architecture, Social Change, Regional Cultures | |||
The Establishment of Company Power in India, Battle of Palashi, Battle of Buxar, Grant of Diwani, Rural life and Society, Colonialism and Tribal Societies, Agrarian Revolts- Indigo, Santal, Munda, The Revolt of 1857, Social and Cultural Reform Movements of India in 19th Century India, Challenging the Caste System, Women and Reforms | |||
The National Movement - Gandhian Era, Role of Netaji Subhas Chandra Bose. | |||
India After Independence | |||
Tribal Society of Tripura | |||
Aryan Civilization | |||
History (Bengali Medium) | |||
সভ্যতা: মিশর, মেসোপটেমিয়া, হরপ্পা এবং আর্য সভ্যতা, বৌদ্ধ এবং জৈন ধর্ম, প্রথম শহর প্রাথমিক সমাজ, প্রথম কৃষক এবং পশুপালক | |||
ষোলটি মহাজনপদ এবং প্রথম সাম্রাজ্য: অশোকা দ্য গ্রেট, দূরবর্তী ভূমির সাথে ক্যান্টাক্ট, রাজনৈতিক উন্নয়ন, গুপ্ত যুগে বিজ্ঞান ও সাহিত্য, পল্লবদের শিল্প ও স্থাপত্য | Preview | ||
দিল্লির সুলতানগণ - তারাহিনের ১ম ও ২য় যুদ্ধ, দিল্লি সুলতানিয়েতের ফাউডেশন অ্যান্ড কনসোলিডেশন, দ্য স্লেভ ডাইনেস্টি - ইলতুৎমিশ, খলজি রাজবংশ, লা আলাউদিন. তৈমুরের আমন্ত্রণ স্থাপত্য, ভক্তি ও সুফি আন্দোলন | |||
মোঘল শাসনের সূচনা- বাবর, পানিপথের ১ম ও ২য় যুদ্ধ, খামুয়ারের যুদ্ধ, চৌসার যুদ্ধ, আকবর, মুঘল শিল্প ও স্থাপত্য, সামাজিক পরিবর্তন, আঞ্চলিক সংস্কৃতি. | |||
ভারতে কোম্পানি ক্ষমতা প্রতিষ্ঠা, পলাশীর যুদ্ধ, বক্সারের যুদ্ধ, দিওয়ানির অনুদান, গ্রামীণ জীবন ও সমাজ, উপনিবেশবাদ এবং উপজাতীয় সমাজ, কৃষি বিদ্রোহ- নীল, সাঁওতাল, মুন্ডা, 1857 সালের বিদ্রোহ, 19 শতকের ভারতে ভারতের সামাজিক ও সাংস্কৃতিক সংস্কার আন্দোলন, বর্ণপ্রথা, নারী ও সংস্কারকে চ্যালেঞ্জ করে | Preview | ||
জাতীয় আন্দোলন- গান্ধীবাদী যুগ, নেতাজি সুভাষ চন্দ্র বসুর ভূমিকা | |||
স্বাধীনতার পর ভারত | |||
ত্রিপুরার উপজাতীয় সমাজ এবং উৎসব | |||
ত্রিপুরার ইতিহাস | |||
SOCIAL AND POLITICAL LIFE (English Medium) | |||
Diversity in Indian Society: Society and Institutions, Unpacking Gender Inequality, Social Justice and the Marginalized, Human Rights, Understanding Media | |||
Democracy, Government, Legislature, Executive, Judiciary, the Constitution of India, Parliamentary System of Government, Central Government, State Government, Local Self-Government in Tripura, Election Process in India | Preview | ||
PEDAGOGICAL ISSUES IN SOCIAL STUDIES (English Medium) | |||
Concept and Nature of Social Studies/ Social Science. | |||
Nature, Scope and Significance of Social Science Curriculum | Preview | ||
Tribal society and festival | |||
SOCIAL AND POLITICAL LIFE (Bengali Medium) | |||
ভারতীয় সমাজে বৈচিত্র্য: সমাজ এবং প্রতিষ্ঠান, লিঙ্গ বৈষম্য উন্মোচন , সামাজিক ন্যায়বিচার এবং প্রান্তিক, মানবাধিকার, গণমাধ্যমের ভূমিকা ও গুরুত্ব | |||
গণতন্ত্র, সরকার, আইনসভা, নির্বাহীবিভাগ, বিচারবিভাগ, ভারতেরসংবিধান, সংসদীয় সরকারব্যবস্থা, রাজ্যসরকার, ত্রিপুরায় স্থানীয় স্বশাসন, ভারতে নির্বাচনপ্রক্রিয়া | |||
PEDAGOGICAL ISSUES IN SOCIAL STUDIES (Bengali Medium) | |||
সমাজবিজ্ঞান/সামাজিক অধ্যয়নের ধারণা ও প্রকৃতি | Preview | ||
সামাজিক বিজ্ঞান পাঠ্যক্রমের প্রকৃতি, পরিধি এবং গুরুত্ব | |||
Pedagogy Q&A (Social Study) | |||
LIVE SESSIONS | |||
Social Study - Unpacking Gender Inequality | |||
Indian Judiciary Part 2 | Preview | ||
Democracy | |||
SST Pedagogy Part one | |||
SST Pedagogy Part two | |||
SST Pedagogy Part three | |||
09-11-24 | |||
Live sessions | |||
Child Development and Pedagogy | |||
CDP - Growth & Development | Preview | ||
Child-centred and progressive education Part 1 | |||
Child-centred and progressive education Part 2 | |||
Child-centred and progressive education Part 3 | |||
Theory of conditioning | Preview | ||
Kohlberg and Vygotsky theory | |||
Addressing the needs of exceptional children, talented, creative, specially abled learners. | |||
Addressing the needs of exceptional children, talented, creative, specially abled learners. Part two |
After successful purchase, this item would be added to your Library.
You can access the library in the following ways :